Veelgestelde vragen:

Bij de ontwikkeling van het AlleenThuis systeem hebben we ons uiterste best gedaan om alles zo simpel mogelijk te maken voor u als gebruiker. Toch  kunnen we ons voorstellen dat u vragen heeft over de aanschaf, de installatie en de werking van het systeem.

Hieronder hebben we een selectie gemaakt van de meest gestelde vragen. We hopen dat uw vraag + antwoord erbij staat. Zo niet, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan voor u klaar!

Aanschaf van het systeem

Waar kan ik het AlleenThuis systeem aanschaffen?

U kunt het systeem aanschaffen door het te bestellen op onze website

Kan ik het ook kopen in een winkel?

Op dit moment nog niet. We zijn druk bezig om contacten te leggen met thuiszorgwinkels om onze producten ook daar te gaan verkopen zodat u ze daar direct op kunt halen.

Waarom berekent AlleenThuis maandelijkse kosten?

De maandelijkse kosten kunt u vergelijken met een abonnement. In het bedrag dat u maandelijks betaalt zitten de kosten van de huur van de apparatuur en de kosten die gemaakt worden voor de dagelijkse data overdracht en het sturen van  sms berichten.

Wat doe ik als ik niet tevreden ben met de bedsensor van AlleenThuis?

Ondanks het feit dat we er alles aan doen om onze klanten tevreden te houden kan het natuurlijk altijd een keer voorkomen dat ons product niet voldoet aan uw verwachtingen. In dat geval kunt u contact met ons opnemen en uw product aan ons terugsturen. We komen er samen altijd uit.

Wat doet AlleenThuis met mijn gegevens?

De gegevens die we van u krijgen hebben we nodig voor het afsluiten van het abonnement. Deze worden ook alleen hiervoor gebruikt. Op onze website kunt u ons Privacy beleid vinden.

Installatie van het systeem

Kan ik het systeem zelf installeren?

Jazeker, iedereen kan AlleenThuis zelf installeren. In de meegeleverde handleiding leggen we u precies uit wat u moet doen. De installatie van de adapter en de bedsensor duurt maximaal 2 minuten. Het aanmelden van de sensor en de installatie van de app neemt niet meer dan 10 minuten in beslag.

Werkt het systeem met elk soort bed?

In principe werkt de bedsensor van het AlleenThuis systeem met elk bed. Voordat het systeem op de markt werd gebracht hebben de mensen van AlleenThuis uitgebreide tests uitgevoerd met allerlei soorten bedden om er zeker van te zijn dat het systeem voor iedereen nuttig kan zijn. Mocht u desondanks vragen hebben over de werking van de sensor onder uw bed dan kunt u het beste even contact met ons opnemen.

Waar dient de zwarte kabel voor die aan de adapter vastgeschroefd zit?

De zwarte kabel die met een goudkleurige connector aan de adapter vastgeschroefd zit is de GSM antenne. Deze antenne zorgt voor een stabiele verbinding tussen de adapter en de AlleenThuis server. U kunt het platte uiteinde van de antenne ergens op vast plakken, maar dat is niet per se nodig.

Wat doe ik als ik niet tevreden ben met de bedsensor van AlleenThuis?

Ondanks het feit dat we er alles aan doen om onze klanten tevreden te houden kan het natuurlijk altijd een keer voorkomen dat ons product niet voldoet aan uw verwachtingen. In dat geval kunt u contact met ons opnemen en uw product aan ons terugsturen. We gaan dan kijken hoe we het verder met u oplossen maar we komen er altijd samen uit.

Werking van het systeem

Wat doet de adapter precies?

De adapter is de centrale unit die alles beheert en aanstuurt. Primair staat hij in verbinding met de bedsensor en ontvangt hij gegevens waaruit hij opmaakt of er iemand op bed ligt of niet. Deze gegevens stuurt hij door naar de centrale AlleenThuis server.

Er brandt een rood lampje op de adapter, wat betekent dit?

Als het lampje op de adapter rood brandt wil dit zeggen dat de bedsensor niet, of niet goed is aangesloten. Controleer of de stekker van de kabel van de bedsensor volledig in de adapter geschoven zit (totdat u klik hoort).

Er brandt een oranje lampje op de adapter, wat betekent dit?

Als het lampje op de adapter oranje brandt wil dit zeggen dat de bedsensor constateert dat er iemand op bed ligt. Er is geen verdere actie nodig.

Er knippert een groen lampje op de adapter, wat betekent dit?

Als het lampje op de adapter groen brandt wil dit zeggen dat de bedsensor constateert dat er niemand op bed ligt. Er is geen verdere actie nodig.

Ik heb alles geinstalleerd volgens de handleiding maar de app geeft aan dat er niemand op bed ligt terwijl dat wel het geval is.

Controleer in dit geval allereerst of de bedsensor goed onder een poot van het bed zit. De witte zijde is de onderkant en moet dus contact maken met uw vloer. De donkere zijde moet boven. De sensor is zo gemaakt dat het middelste gedeelte van het vierkante vlak ingedrukt moet kunnen worden, daarom is daar een rond stukje vilt op geplat. Op dit vilt moet de poot van het bed rusten. Wanneer u zeker bent van de juiste positie van de sensor kunt u in de app een reset uitvoeren. Na maximaal een uur krijgt u een sms bericht dat de reset is doorgevoerd en het systeem correct werkt.

De adapter is per ongeluk uit het stopcontact geweest. Is dat erg?

Dat kan natuurlijk altijd gebeuren en dat is geen enkel probleem. Wanneer de adapter geen contact meer kan maken met de server van AlleenThuis zal de beheerder van het systeem binnen twee uur een mail- of sms bericht ontvangen. Als de adapter weer stroom heeft zal het systeem zichzelf weer opstarten en zal binnen 10 minuten alles weer normaal functioneren zonder dat er verdere actie nodig is.